Beter voorspellen waar 'het' naartoe gaat voor je klant en voor je business. Machine learning, als onderdeel van data science technologie helpt hierbij om relevanter te zijn voor je klanten. In het kort:

Waarom is machine learning hip?

Zogenaamde Data driven organisaties zijn in staat om meer inzicht te krijgen en te geven in klant en business processen. Ze krijgen zo een betere concurrentiepositie en maken zich ‘onsterfelijk’ voor hun klant omdat ze relevanter communiceren en service bieden op internet.

Voorspellende waarde bieden

In het kort kan je beter ‘leren’, zoals personaliseren, optimaliseren en adviseren. Dankzij data science processen krijgt je klant vanuit je organisatie meer service. Ook kan je je klant beter begrijpen en helpen om de passende en meer persoonlijke hulp of juist een interventie uit te voeren.  Dankzij data kan je dus ook meer voorspellende waarde bieden.

Data science technologie is nuttig in zowel B2B als B2C

Dankzij data help je een klant om betere keuzes te maken die van groot belang kunnen zijn voor zijn of haar dagelijkse leven of voor de toekomst. Denk bijvoorbeeld aan een student die moet beslissen welke studie het beste uit gaat pakken of aan starters die keuzes willen maken om hun toekomst financieel zeker te stellen. Of aan een organisatie die wikt en weegt rondom het willen uitbreiden naar het buitenland of welke producten en diensten ze het beste gaan ontwikkelen ten behoeve van de markt waarin ze actief zijn.

Steeds beter weten wat je klant exact nodig heeft

Organisaties die data inzetten worden beloond met meer kennis. Ze krijgen als gevolg van het gebruik van data steeds meer grip op hun online doelen en op de manier waarop ze interne of klantprocessen inrichten. Ze krijgen een beter roer in handen.

Doe een data science sprint

Collega’s Ivo Patty, Arjen van Benten en Wouter Storteboom zijn binnen theFactor.e de kartrekkers op dit vlak. Ze  doen research en verdiepen zich in de materie terwijl ze opdrachtgevers met raad en daad bijstaan op dit onderwerp.

Wil je ruggespraak houden of ontdekken welke kansen machine learning biedt. Wil je weten of slim gebruik van data voor jouw organisatie geschikt is en hoe je data science toepast, inzet en wat je ervoor moet organiseren? Neem dan contact op zodat we een afspraak kunnen plannen en wellicht samen een data science sprint kunnen doen waarin we dit uitpluizen.

Wil je eens per twee maanden onze nieuwsbrief ontvangen?
Bedankt ! Fijn dat je op de hoogte wil blijven.