UX onderzoek

Vervang je aannames door feiten. Weet jij wat je doelgroep nodig heeft of wat ze van je dienstverlening, website of app vinden? UX onderzoek geeft antwoord op deze en vele andere vragen. Met deze gebruikersinzichten verbeter je continu je online dienstverlening.

UX onderzoek

Onze aanpak

Innoveren en transformeren vanuit gebruikers

In onze aanpak staat jouw doelgroep centraal. We geven eindgebruikers direct invloed op de bedieningsconcepten die voor hen worden ontwikkeld. Zo helpen we je organisatie om vanuit gebruikersinzichten je dienstverlening, website of app te optimaliseren en je business te verbeteren. Voor opdrachtgevers in met name onderwijs en arbeidsmarkt, hebben we al meer dan 4.000 gebruikersonderzoeken uitgevoerd. Van usability onderzoeken op bestaande websites en prototypes, tot het toetsen van concepten in bijvoorbeeld focusgroepen.

hoe en wat

UX onderzoeksmethodes

Wat je vraag ook is, wij hebben de passende onderzoeksmethode die jou de inzichten geeft die je nodig hebt om je online succes te vergroten. We hebben methodes voor iedere fase van je service of product:

– Verkennend onderzoek om te achterhalen wat de behoeften en wensen van je doelgroep zijn.
– Verifiërend onderzoek om te toetsen of je website of app aantrekkelijk is en de doelgroep daadwerkelijk het zo gebruikt zoals het ontworpen (bedoeld) is.
– Validerend onderzoek om te toetsen of je website of app zijn belofte nog nakomt en nog steeds aan behoeftes voldoet op lange termijn.

ux research

Usability onderzoek

Usability onderzoek helpt bij het identificeren van problemen en knelpunten die gebruikers kunnen ervaren en het biedt inzichten om de gebruikerservaring te verbeteren.

ux research

Focus groups

Een focusgroep kan worden ingezet om diepgaande inzichten te krijgen. Hierdoor ontdek je de behoeften en wensen van je doelgroep en ga je de doelgroep écht begrijpen.

ux research

Card sorting

Card sorting helpt bij het begrijpen van de denkwijze van gebruikers en hoe ze informatie mentaal organiseren. Het resulteert in een verbeterde gebruikerservaring.

ux research

Diepte interview

Diepte interviews bieden de mogelijkheid om in een één-op-één-setting in complexe onderwerpen te duiken en de diepere lagen van specifieke onderwerpen te onderzoeken.

ux research

Context mapping

Context mapping is een methode om inzicht te krijgen in de omgeving en het gedrag van gebruikers, wat kan leiden tot waardevolle en innovatieve oplossingen.

ux research

A/B testing

A/B testing is een methode om data-gedreven beslissingen te nemen en de prestaties van product/diensten te verbeteren. Het biedt duidelijkheid hoe variaties te optimaliseren.

ux research

Lange termijn validatie

Lange termijn validatie is van belang om de betrouwbaarheid, prestaties, effectiviteit en duurzaamheid van producten of diensten te waarborgen. Hierdoor kun je beslissingen te nemen op basis van feitelijke gegevens.

ux research

CES/CSAT

CES en CSAT zijn instrumenten om de tevredenheid en de inspanning van bezoekers te meten en kunnen worden toegepast in diverse aspecten van een bedrijf om de prestaties te verbeteren.

snelle check

UX research

Weet je nog niet welk soort onderzoek bij jouw vraagstuk past? Doe de snelle check en kijk hoe we jou kunnen helpen.

ux research

Expert Review

Maak je site, app of online platform makkelijker bruikbaar, begrijpelijk en intuïtief voor gebruikers aan de hand van een Expert Review door een van onze UX specialisten.

De juiste methode voor jouw vraag

Onze UX onderzoekers helpen je de vraag helder te krijgen, en de juiste aanpak te kiezen. Of het nu gaat om diepte-interviews, focusgroepen, usability testen, expert reviews of A/B testen. Door onze uitgebreide ervaring kiezen we de juiste methode, en krijg je praktische adviezen waar je direct het verschil mee maakt.

UX onderzoek als integraal onderdeel van je online dienst-verlening

Ieder gebruikersonderzoek geeft inzicht in je verbeterpotentie en leidt tot praktisch advies. Door het integraal onderdeel te maken van je organisatie, vergroot je deze waarde exponentieel. We geloven in een holistische manier van werken waarin diepgaande, geobjectiveerde kennis van eindgebruikers centraal staat. Door onze werkwijze verbinden we kwalitatief en kwantitatief gebruikersonderzoek met andere datapunten / meetcycli binnen je organisatie, zoals Google Analytics en je CRM. Zo borgen we dat UX research integraal onderdeel wordt van optimalisatie en dat jij hier regie op krijgt.

"De doordachte aanpak, van usability onderzoek naar MVP met validatie van hypotheses, heeft geresulteerd in een app die perfect aansluit op de behoeften van onze kandidaten." - Marjon Terpstra, Product Owner Olympia

Billy

Mobiel usability lab

Contact

Meer weten?

Mireille kan je alles vertellen over UX onderzoek.

Neem contact op met Mireille