UX onderzoek
Vervang je aannames door feiten. Weet jij wat je doelgroep nodig heeft of wat ze van je dienstverlening, website of app vinden? UX onderzoek geeft antwoord op deze en vele andere vragen. Met deze gebruikersinzichten verbeter je continu je online dienstverlening.
Onze aanpak
Innoveren en transformeren vanuit gebruikers
In onze aanpak staat jouw doelgroep centraal. We geven eindgebruikers direct invloed op de bedieningsconcepten die voor hen worden ontwikkeld. Zo helpen we je organisatie om vanuit gebruikersinzichten je dienstverlening, website of app te optimaliseren en je business te verbeteren. Voor opdrachtgevers in met name onderwijs en arbeidsmarkt, hebben we al meer dan 4.000 gebruikersonderzoeken uitgevoerd. Van usability onderzoeken op bestaande websites en prototypes, tot het toetsen van concepten in bijvoorbeeld focusgroepen.
hoe en wat
UX onderzoeksmethodes
Wat je vraag ook is, wij hebben de passende onderzoeksmethode die jou de inzichten geeft die je nodig hebt om je online succes te vergroten. We hebben methodes voor iedere fase van je service of product:
– Verkennend onderzoek om te achterhalen wat de behoeften en wensen van je doelgroep zijn.
– Verifiërend onderzoek om te toetsen of je website of app aantrekkelijk is en de doelgroep daadwerkelijk het zo gebruikt zoals het ontworpen (bedoeld) is.
– Validerend onderzoek om te toetsen of je website of app zijn belofte nog nakomt en nog steeds aan behoeftes voldoet op lange termijn.
UX research
Weet je nog niet welk soort onderzoek bij jouw vraagstuk past? Doe de snelle check en kijk hoe we jou kunnen helpen.
De juiste methode voor jouw vraag
Onze UX onderzoekers helpen je de vraag helder te krijgen, en de juiste aanpak te kiezen. Of het nu gaat om diepte-interviews, focusgroepen, usability testen, expert reviews of A/B testen. Door onze uitgebreide ervaring kiezen we de juiste methode, en krijg je praktische adviezen waar je direct het verschil mee maakt.
UX onderzoek als integraal onderdeel van je online dienst-verlening
Ieder gebruikersonderzoek geeft inzicht in je verbeterpotentie en leidt tot praktisch advies. Door het integraal onderdeel te maken van je organisatie, vergroot je deze waarde exponentieel. We geloven in een holistische manier van werken waarin diepgaande, geobjectiveerde kennis van eindgebruikers centraal staat. Door onze werkwijze verbinden we kwalitatief en kwantitatief gebruikersonderzoek met andere datapunten / meetcycli binnen je organisatie, zoals Google Analytics en je CRM. Zo borgen we dat UX research integraal onderdeel wordt van optimalisatie en dat jij hier regie op krijgt.