ux research

CES/CSAT

Wat is CES/CSAT onderzoek?

Customer Effort Score (CES) en Customer Satisfaction (CSAT) zijn klanttevredenheidsmetingen in de zakelijke wereld. CES meet de moeite die bezoekers moeten doen om een probleem op te lossen of een taak uit te voeren, terwijl CSAT de algehele tevredenheid met een product of dienst meet. Beide gebruiken enquêtes met schaalvragen om feedback van klanten te verzamelen, waarna de scores worden geanalyseerd om de prestaties te verbeteren.

 

Wanneer is CES/CSAT onderzoek handig?

CES en CSAT zijn instrumenten om de tevredenheid en de inspanning van bezoekers te meten en kunnen worden toegepast in diverse aspecten van een bedrijf om de prestaties te verbeteren.

'Samen onderzoeken we CES/CSAT om klanttevredenheid te verhogen en ervaring te verbeteren' - Martijn

De inzichten uit CES/CSAT onderzoek kunnen worden gebruikt voor:

  • Input voor productontwikkeling.
  • Het identificeren van good en bad practices.
  • Het aanleiding geven tot vervolgonderzoek.

Aan de slag met CES/CSAT?

Ben je benieuwd hoe CES/CSAT jou verder kan helpen? Vul onderstaande contactformulier in en wij nemen contact met je op.