Case/

Kinderen 'aan zetten' voor windenergie

Eneco

In het Eneco windlab kunnen leerlingen van de basisschool (groep 7 en 8) en brugklassers kennismaken met windturbines en windenergie. Maar hoe bereik je deze kinderen en hun leerkrachten online? Hoe wek je hun interesse, en hoe hou je die vast?

Eneco windlab

1. Empathize

Online leeromgeving

  • 1.1 Meer dan een leuk dagje uit

    Tuurlijk, het moet leuk zijn, maar kinderen moeten er ook iets van opsteken. De website is een verlengstuk van het fysieke windlab, en onderdeel van dezelfde ervaring. De site moet uitleggen, inspireren en converteren. Zodat leerkrachten met hun klas naar het windlab willen komen, en kinderen in een leuke context leren over duurzame energie.

“Het is leuk om helemaal in de belevingswereld van kinderen te duiken.”

_Theo Doornbos Visual designer

2. Harmonize

Nieuwsgierig maken

  • 2.1 Wist je dat

    Door te starten vanuit het kind (wist je dat een windmolenblad net zo lang is als 22 koeien achter elkaar, en dat een hele turbine evenveel weegt als 80 olifanten?) pakken we de aandacht, en worden kinderen nieuwsgierig.

Volgende Case/

Experience design maakt wetenschap toegankelijk

ERIBA

Up next