diensten
Leven Lang Ontwikkelen
Veel MBO-, HBO- en WO-instellingen werken hard aan de aansluiting van hun opleidingen met het werkveld, een proces dat door “een leven lang ontwikkelen” (LLO) in een stroomversnelling is geraakt. De uitdagingen zijn groot: van het in kaart brengen van benodigde skills voor de toekomst tot het samenbrengen van verschillende initiatieven die bijdragen aan bij- en omscholing. theFactor.e ondersteunt scholen bij het ontwikkelen en implementeren van samenhangende (digitale) LLO-strategieën, zodat iedereen de kans krijgt om zich levenslang te ontwikkelen en de arbeidsmarkt van morgen voorbereid tegemoet te treden.
LLO-uitdagingen voor scholen
Uit ons onderzoek onder MBO en HBO scholen kwamen deze LLO-uitdagingen waar veel van de scholen mee bezig zijn:
- LLO top of mind krijgen voor de gehele organisatie
- Het imago van hogescholen in de LLO-markt
- Inpassen in de processen van het reguliere onderwijs
- Ontwikkelen van een gedeelde onderwijsvisie en taal
- Bereiken van de verschillende doelgroepen en verbeteren van de gebruikerservaring
cases
Deze scholen gingen je al voor:
Vraagstukken waar theFactor.e scholen mee helpt
In de bovenstaande afbeelding zie je waar we scholen op dit moment allemaal mee helpen. Wanneer we specifiek kijken naar LLO, zien we dat een vijftal digitale vraagstukken centraal staat:
- Studiekiezers aanspreken: Hoe kunnen we onze website en digitale communicatie zo inrichten dat we zowel scholieren als professionals, die geïnteresseerd zijn in voltijd, deeltijd en duale studies, effectief aanspreken en informeren?
- Communicatie relevanter maken: Hoe kunnen we onze digitale communicatie (zoals website, e-mails, sociale media) beter afstemmen op de verschillende doelgroepen om de relevantie en betrokkenheid te vergroten?
- Data-analyse: Hoe kunnen we data-analyse gebruiken om beter inzicht te krijgen in het gedrag en de behoeften van onze doelgroep, en hoe kunnen we deze inzichten inzetten om onze diensten en communicatie te verbeteren?
- Processen & systemen: Hoe kunnen we onze interne processen en systemen (zoals CRM en administratieve tools) optimaliseren en integreren om efficiënter te werken en betere service te bieden?
- AI (Kunstmatige Intelligentie): Hoe kunnen we AI inzetten om onze onderwijs- en bedrijfsprocessen te verbeteren, bijvoorbeeld door gepersonaliseerde leerervaringen te bieden of door administratieve taken te automatiseren?
Herkenbaar? Onze specialisten kunnen je verder helpen. Of dit nu met een digitale LLO-strategie is, een content architectuur of met gebruikersonderzoeken van de LLO-doelgroep om te kijken of de geboden informatie aansluit bij de behoefte. We zijn er voor je in iedere fase van de ontwikkeling. Graag stellen we je voor aan het team dat hier dagelijks mee bezig is. Heb je zelf een vraagstuk en wil je eens sparren met een van onze experts? Neem dan even contact met ons op.
Experts
Onze collega’s in het onderwijs
ons aanbod
Impact maken met jouw LLO-aanbod
LLO in de praktijk
Praktische sessies om je LLO-aanbod te verbeteren met UX en contentstrategie. We analyseren je omgeving met inzichten uit ons benchmarkonderzoek en toegepaste methodieken. Dit leidt tot verbeterpunten in UX en een strategie die je bereik en conversie verhoogt.
UX improvement sprint
Een korte design sprint waarin we samen een specifieke uitdaging aanpakken, zoals het verbeteren van een wervingsproces. We brengen knelpunten in kaart, ontwerpen oplossingen en testen deze direct. Dit levert concrete verbeteringen op die direct toepasbaar zijn.
Strategische vraagstukken
Advies en begeleiding bij digitale strategie en platformoptimalisatie. Van sparringsessies tot workshops: we helpen bij positionering, kanalenstrategie en het verbinden van LLO en regulier aanbod. Dit vertalen we naar een heldere strategie voor concept, design en content.