Case

DevOps zorgt voor een gestroomlijnde online development keten

Myler, bemiddelaar in IT-professionals sinds 2009, legt haar focus op geavanceerde online dienstverlening. Dit bracht ze in 2017 in de top 3 IT-bemiddelaars met ruim 40.000 leden en €200 miljoen omzet.

bedrijfskritisch

Automatisering is essentieel

Myler verzorgt voor opdrachtgevers up-to-date digitale dossiers, contracten en rapportages. Ook heeft het bedrijf een eigen urenregistratiesysteem met selfbilling-functionaliteit. Het was meteen duidelijk dat automatisering essentieel is om gestroomlijnd de infrastructuur en applicaties te beheren. Alleen op die manier zijn we in staat om aan de eisen van een groeiende business te voldoen.

Introductie van DevOps

Met dat als uitgangspunt is er stapsgewijs een DevOps manier van werken geïntroduceerd. Denk hierbij aan schaalbare oplossingen, integratie met het development team, en nooit meer offline zijn doordat applicaties op meerdere servers tegelijk draaien. En natuurlijk de juiste tooling.

mindset en tooling

Tooling

Een DevOps werkwijze vraagt ook om de juiste tooling. Zo migreerden we de bestaande IT naar de Infrastructure-as-a-Service dienstverlening van marktleider Amazon (AWS) en introduceerden we onder andere de Continuous Integration tools Jenkins en Sonarqube om het bouwen en testen van software te automatiseren en de kwaliteit te verbeteren. En we zetten tools als Amazon ECS in voor de deployment van nieuwe of aangepaste applicaties in de operationele omgeving.

''Myler is zowel op technologisch als menselijk vlak een hele mooie case.''

Meetbare resultaten

Meetbare resultaten waren er al snel. Zo kunnen we – ondanks de veel hogere eisen en toegenomen complexiteit – grootschalige server updates in korte tijd realiseren. Ook de uitbreiding van omgevingen gaat eenvoudig, snel en 100% betrouwbaar. De build en test van applicatie-updates is veel betrouwbaarder geworden. Bovendien wordt de hele omgeving nauwgezet gemonitord. Fouten worden daardoor eerder ontdekt en hersteld, waardoor het aantal incidentmeldingen naar onze 24×7 support afneemt. Ook kunnen eventuele fouten veel sneller worden hersteld dankzij de kortere ontwikkel-, test- en deployment cycle.

in control met DevOps

Myler over DevOps

“Met behulp van de DevOps filosofie zijn vrijwel alle stappen in de deployment van onze applicaties geautomatiseerd. Hierdoor kunnen we veel sneller en betrouwbaarder releasen. Dit past perfect bij de Agile aanpak van Myler, waarbij we vooruit willen en wekelijks nieuwe features en technische verbeteringen doorvoeren in ons platform. Dankzij geavanceerde monitoring en alerts zijn we proactief in het detecteren en oplossen van eventuele issues. Indien nodig kunnen we snel een hotfix doorvoeren, zonder dat onze gebruikers hebben gemerkt dat er een probleem was. Hiermee zijn we in control en kunnen we focussen op het verhogen van onze klanttevredenheid.”

Besparing door vooruitzien

Dankzij de verbeterde stuurinformatie uit de infrastructuur kan de benodigde capaciteit steeds beter voorspeld worden en van tevoren gereserveerd. Omdat we daarmee de on-demand pricing voorkomen, kan er al snel 20 tot 40 procent worden bespaard op infrastructuurkosten.

Nieuwsgierig geworden?

Bekijk de site.

Meer cases

Bekijk andere cases?

Menzis

Zorgverzekeraar Menzis ondergaat digitale transformatie

Het doel van Menzis was om de digitale klantbediening te verbeteren om concurrerend te blijven. We leverden een online strategie met een design thinking aanpak die bedrijfsdoelen, klantbehoeften en organisatieaspecten verbindt voor 5 jaar. De strategie werd door de directie goedgekeurd en geïmplementeerd, leidend tot meer focus, rust en transformatiepotentieel.
RDW
RDW

Strategisch partner voor alle digitale kanalen van RDW

theFactor.e ontwikkelde een geïntegreerde kennisbank voor de RDW, die te maken heeft met voortdurend veranderende informatie, om de klantenservice te verbeteren. De nieuwe kennisbank leidde tot verbeterde gebruikerservaring en constante ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten.
FNV

Eén verhaal voor FNV vakbond

De FNV wilde een eenvoudig en duidelijk verhaal creëren om nieuwe leden aan te trekken en intern te verbinden. Ze ontwikkelden een kernverhaal gebaseerd op missie en doelen, testten het met gebruikers en verbeterden de website via vijf design sprints. Dit leidde tot een begrijpbare website voor de doelgroep en meetbare successen.
Olympia-context
Olympia

Olympia App: Loopbaanontwikkeling voor praktisch geschoolden

In samenwerking met Olympia ontwikkelde theFactor.e de app "Co" om praktisch geschoolde mensen te helpen hun verborgen talenten en kansen te ontdekken. De app koppelt hun talent aan nieuwe baankansen met bijbehorende training en jobcoaching. "Co" werd genomineerd voor een Dutch Interactive Award.