Case/
Digitaal platform vol beleving voor een hogeschool
Saxion
Case/
Saxion
Bij Saxion hogeschool studeren ruim 26.000 studenten. Saxion wilde van hun online landschap een waar belevingsplatform maken. Een flinke uitdaging waarin veel onderdelen moesten worden geïntegreerd in 1 digitaal platform.
De uitdaging was om een platform te maken dat veel beleving brengt in het websitebezoek. Een aansprekend platform met veel meer rijke content dan voorheen. En een platform dat alle losse onderdelen van Saxion samenbrengt.
We deden het project met een groot team. Eight Media bedacht het concept en de vormgeving. Wij bouwden de back-end, de technische migraties en nieuwe functionaliteit. Ook Saxion zelf was onderdeel van he team, onder andere voor de strategie en de content. Jeffrey van Rossum (communicatieadviseur en product owner digitale media bij Saxion) over het geformeerde team: “Iedereen is er enthousiast ingedoken, tot op de dag van vandaag. Ondanks de strakke deadlines, was er nooit een moment dat iemand zei: het is niet leuk meer, ik heb geen zin meer.”
_Ludo Brink Projectmanager
De digitale transitie van een heel online landschap naar een nieuw platform is complex. Het online landschap van Saxion bestond uit 8 verschillende onderdelen: voltijd & deeltijdstudies, concern, .edu, .de, werken bij, subsites en onderzoek. Een mooie uitdaging.
We kozen voor Bloomreach omdat hun visie op de toekomst van de digitale wereld goed aansluit bij de ambitie van Saxion. Met Bloomreach wordt een traditionele website een platform met veel functionaliteiten en interactie. Bijzonder was dat Saxion het eerste bedrijf was dat overging op Bloomreach 13. De korte lijnen met Bloomreach die theFactor.e heeft als gold partner maakten dit mogelijk.
Door de goede samenwerking in het samengestelde team (ontwerp, techniek, content) werd de deadline van 4 maanden gehaald. Dit zorgde voor veel enthousiasme en energie voor de rest van de site. Sinds die eerste livegang hebben we samen talloze andere livegangen gevierd, en op deze manier ontwikkelen we het Saxionplatform steeds verder door.
Het platform bewees vanaf dag 1 zijn waarde: Er zijn niet alleen meer bezoekers, maar zij vinden ook sneller wat ze zoeken. Ze zijn langer op de site, lezen de content aandachtig, en de conversie is hoger. Er zijn bijvoorbeeld meer aanmeldingen voor de open dagen.
Meer weten over deze case:
Volgende Case/
Alfa-college
Up next