Case/
Nieuw concept voor de grootste kunstacademie van Europa
HKU
human first
digital agency
Case/
HKU
HKU koos theFactor.e om het concept en design van hun nieuwe site te maken. Als een van de grootste Kunstacademies van Europa, met 9 “schools”, meer dan 80 opleidingen en 4400 studenten een toffe uitdaging.
HKU houdt zich bezig met thema’s die belangrijk en relevant zijn in een samenleving die steeds verandert. De studenten zijn daarom erg gewild in allerlei uiteenlopende beroepspraktijken en worden optimaal voorbereid op de toekomst.
De studenten, HKU-medewerkers en het werkveld hebben behoefte aan nieuwe onderwijsvormen om kennis te verbreden. HKU geeft hen een rijke leeromgeving. Een omgeving waar technologische ontwikkelingen een belangrijk en onmisbaar onderdeel van zijn, en waarin leren en werken samenkomen.
De leeromgeving van HKU vraagt om een actieve deelname van studenten. Zij durven te experimenten en leren van tegenvallers en successen. Het is van belang dat de website van HKU hierop aansluit, bijvoorbeeld door te activeren, te verbinden met het werkveld en door te dienen als online toonzaal voor de studenten.
_Jorn de Vreede Online strateeg
Bij de eerste gesprekken werd duidelijk dat de werkwijze betekende dat we veel kennis op moesten halen bij belangrijke stakeholders. Dit deden we met interviews, waarbij ook de product owner betrokken werd. De inzichten uit deze interviews werden aan de werkgroep gepresenteerd tijdens de start van een designsprint. Dit zette de boel lekker op scherp en de hoge lat zorgde voor veel intern enthousiasme om er ECHT iets gaafs van te maken.
We destilleerden belangrijke doelstellingen en afbreukrisico’s. De trots mocht terug, er moest meer sfeer in beeld en het moet gidsend worden voor (potentiële) studenten. Mogelijke afbreukrisico's waren: een smoelloze site, niet gedragen intern en gebrek aan mandaat van de communicatieafdeling.
Wij brachten alle input terug tot 4 doelen die goed aansluiten bij de wens van alle afdelingen van HKU:
De conceptbouwstenen werden vanaf dit moment Informeren, Inspireren, Verbinden en Gidsen.
Het concept is vroegtijdig met echte nieuwe content getest en de uitkomsten stemden zeer positief. Nu de MVP van de site live is gaan we samen gefaseerd verder bouwen aan aanvullingen zoals gave portfolio pagina’s en een interactieve gids. Meer weten over wat we doen in de onderwijsbranche of deze case? Vraag het Jorn.
Volgende Case/
Saxion
Up next