Case/
Een sterkere website door keuzes te maken
Academie Minerva
human first
digital agency
Case/
Academie Minerva
Een heldere profilering is voor elke organisatie belangrijk. En zeker voor een kunstacademie met vele gezichten en culturen. Wij hielpen Academie Minerva keuzes maken en richting bepalen.
Academie Minerva bestaat uit verschillende faculteiten, bachelors, masters en minors. Naast dat de leerstof per onderdeel verschilt, is ook de cultuur en aanpak anders. Het is de kunst om met al deze identiteiten toch naar buiten te komen als één organisatie.
Academie Minerva is een hoog aangeschreven kunstacademie binnen Europa. Daarnaast is het een onderdeel van de Hanzehogeschool Groningen. De uitdaging is om Academie Minerva te profileren als kunstacademie, zonder de Hanzehogeschool uit het oog te verliezen.
Bij het kiezen van een studie, vooral bij kunstacademies, is de sfeer van school doorslaggevend voor de potentiële student. Het is daarom belangrijk dat aankomend studenten een goed beeld krijgen van de cultuur en sfeer van de school. De website is hierin een verlengde van de fysieke schoollocaties.
_Marvin Reingoud Concept & Design
Om tot een heldere profilering te komen, moet je keuzes maken. Moeilijke keuzes. Door design sprints te gebruiken om tot die keuzes te komen, kon Academie Minerva ze makkelijker maken. Alle stakeholders werkten samen, en maakten na de nodige discussies heldere keuzes.
Een van de lastigste keuzes van die voor één primaire doelgroep: de aankomende student die door de site het gevoel moet krijgen dat Academie Minerva de juiste keuze is. Hierdoor hebben andere doelgroepen automatisch een minder prominente plek op de site. Het co-creatieve proces hielp hierin enorm. Alles werd ter plekke afgewogen en besloten.
Bijkomend voordeel van de design sprints was dat er draagvlak ontstond voor de gemaakte keuzes. Iedereen was er immers zelf bij geweest, en had meegedacht. Dit maakte de uitwerking van die keuzes naar design en content makkelijker.
Om te helpen zorgen dat het concept overeind blijft bij de doorontwikkeling van de website, helpt ons team Academie Minerva met contentcuratie. We denken mee en tegen wanneer dat nodig is. Onze ervaring in onderwijs en specifiek in kunstacademies komt hier goed van pas.
Meer weten over deze case?
Volgende Case/
Saxion
Up next