Dit past bij jou!
Customer Effort Score (CES) / Customer Satisfaction (CSAT)
Situatie
Doel
Passend onderzoek
Wat is CES/CSAT onderzoek?
Customer Effort Score (CES) en Customer Satisfaction (CSAT) zijn klanttevredenheidsmetingen in de zakelijke wereld. CES meet de moeite die bezoekers moeten doen om een probleem op te lossen of een taak uit te voeren, terwijl CSAT de algehele tevredenheid met een product of dienst meet. Beide gebruiken enquêtes met schaalvragen om feedback van klanten te verzamelen, waarna de scores worden geanalyseerd om de prestaties te verbeteren.
Wanneer is CES/CSAT onderzoek handig?
CES en CSAT zijn instrumenten om de tevredenheid en de inspanning van bezoekers te meten en kunnen worden toegepast in diverse aspecten van een bedrijf om de prestaties te verbeteren.
De inzichten uit CES/CSAT onderzoek kunnen worden gebruikt voor:
- Input voor productontwikkeling.
- Het identificeren van good en bad practices.
- Het aanleiding geven tot vervolgonderzoek.
Vind je dit een interessante methode?
Dan is A/B testing of lange termijn validatie misschien ook iets voor jou.