Dit past bij jou!

A/B testing

01.

Situatie

02.

Doel

03.

Passend onderzoek

Wat is A/B testing?

A/B-testen is een onderzoeksmethode die wordt gebruikt om twee verschillende varianten met elkaar te vergelijken door te meten welke van de twee het beste gewenste resultaat oplevert. Bij deze methode wordt een steekproef van gebruikers willekeurig verdeeld, waarbij 50% van hen versie A (het origineel) te zien krijgt en de andere 50% versie B (de variatie).

Wanneer is A/B testing handig?

A/B testing is een methode om data-gedreven beslissingen te nemen en de prestaties van product/diensten te verbeteren. Het maakt het mogelijk om te begrijpen wat het beste werkt voor specifieke doelen en doelgroepen, en het biedt een duidelijkheid hoe variaties te optimaliseren.

De inzichten uit A/B testing kunnen worden gebruikt voor:

  • Het aanscherpen van proposite.
  • Het aanscherpen van communicatie.
  • Input voor het verbeteren van ontwerpen.

Vind je dit een interessante methode?

Dan is Custumer Effort Score (CES)/Customer Satisfaction (CSAT) onderzoek misschien ook iets voor jou.

 

contact

Geïnteresseerd?

Martijn is de expert op het gebied van A/B testing en denkt graag met je mee.

Neem contact op met Martijn