Dit past bij jou!

Lange termijn validatie

01.

Situatie

02.

Doel

03.

Passend onderzoek

Wat is lange termijn validatie?

Lange termijn validatie is een manier om subjectief meningen uit te vragen bij de doelgroep over een lange termijn. Hiermee krijg je inzicht over de doelgroep en de behoeftes over het gebruik van een product over een lange periode binnen de natuurlijke omgeving van de gebruiker.

Wanneer is lange termijn validatie handig?

Lange termijn validatie is van belang om de betrouwbaarheid, prestaties, effectiviteit en duurzaamheid van producten of diensten te waarborgen. Het stelt je in staat om beslissingen te nemen op basis van feitelijke gegevens en geeft inzicht in trends die zich over een langere periode voordoen.

De inzichten uit lange termijn validatie kunnen worden gebruikt voor:

  • Input voor ontwikkelingen en innovaties in de toekomst.
  • Input voor optimalisatie.

Vind je dit een interessante methode?

Dan is Custumer Effort Score (CES)/Customer Satisfaction (CSAT) onderzoek misschien ook iets voor jou.

 

Tamanna Zirak, UX onderzoeker bij theFactor.e

contact

Wil je dit ook?

Tamanna is de expert op het gebied van lange termijn validatie en denkt graag met je mee.

Neem contact op met Tamanna