Dit past bij jou!

Diepte interviews

01.

Situatie

02.

Doel

03.

Passend onderzoek

Wat zijn diepte interviews?

Diepte interviews is een onderzoeksmethode waarbij er een gesprek wordt gevoerd tussen één respondent en een interviewer. Het gesprek wordt gevoerd in een afgesloten, vertrouwelijke omgeving. Het interview kan open (onderwerpen zijn bepaald, vragen en volgorde staan niet vast, gestructureerd (vragen en volgorde staan vast) of semi-gestructureerd uitgevoerd worden.

Wanneer zijn diepte interviews handig?

Diepte interviews bieden de mogelijkheid om in een één-op-één-setting in complexe onderwerpen te duiken en de diepere lagen van specifieke onderwerpen te onderzoeken. Door middel van diepte interviews krijg je diepgaande inzichten over je doelgroep.

De inzichten uit diepte interviews kunnen worden gebruikt voor:

  • Input voor conceptontwikkeling
  • Input voor strategieontwikkeling
  • Marketing en (product)positionering

Vind je dit een interessante methode?

Dan is focus groups misschien ook iets voor jou.

 

contact

Geïnteresseerd?

Birgit is de expert op het gebied van diepte interviews en vertelt je er graag meer over.

Neem contact op met Birgit