Ooit gehoord van Dua Lipa of Adèle?

Zij wonnen beiden een European Border Breakers Award, oftewel een EBBA Award. De EBBA Award is een van de onderdelen van het Eurosonic Noorderslag festival dat een belangrijk podium biedt aan talentvolle Europese muzikanten.

Op dit Europese popmuziekfestival dat elk jaar in januari neerstrijkt in de stad Groningen zijn al verschillende Europese acts internationaal doorgebroken. Met optredens in ruim 40 zalen, met 245 acts en 53 podia komen professionals er hun internationale collega’s tegen en is dit voor bookers hét event waar zij nieuw talent spotten en vastleggen.

Voor Eurosonic Noorderslag maakten we websites en creëerden we een online ervaring voor duizenden mensen.

  • > 42K bezoekers
  • 40 nationaliteiten
  • 37 radiostations

Vier websites in de lucht

Die allemaal uiteraard responsive en geoptimaliseerd voor de kleinste schermen zijn. Voor elke site is er een andere doelgroep waarvoor Eurosonic Noorderslag, op basis van de customer journey’s, een optimale gebruikerservaring biedt.

Makkelijk, informatief en vol met beleving kunnen duizenden mensen op hetzelfde moment hun persoonlijke programma samenstellen, muziek delen, zien waar vrije plaatsen beschikbaar zijn en andere actuele info krijgen. Hier moet je zijn!

Ervaren zonder nadenken

Voor een rijke beleving en soepele overgang op de verschillende schermresoluties hebben we de site grotendeels ‘fluid’ opgezet. Dit betekent dat een pagina het volledige scherm van de bezoeker vult.

De websitebezoeker is bezig met het geweldige event waar hij of zij optimaal van geniet en wordt niet vertraagd door onvindbare content en niet werkende functionaliteiten.

Content wordt snel en optimaal weergegeven op het device waarmee de bezoeker rondloopt of zich van tevoren al oriënteert via een desktop of laptop. Responsive design in optima forma.

Festivalbezoekers en bookers gebruiken hun mobiel

De focus op mobiel is dan ook logisch met meer ruimte voor beeld en volop mogelijkheden voor het delen van content over bands op social media.

Zo delen zowel de meer dan 42 duizend bezoekers als de thuisblijvers allerlei content en draagt dit bij aan het doel van Eurosonic: het op de kaart zetten van Europese popmuziek.

Daar zit muziek in

We zetten ons graag in om ook bij jouw doelgroep de juiste snaar te raken. Met volop beleving, mooi design en goede functionaliteiten.

Meer weten?