Samen sterker en van elkaar leren, dat is het doel van deze sessies. Doe ook mee en sluit je aan bij dit netwerk waarin je makkelijk en op een laagdrempelige manier van elkaars kennis en ervaring profiteert.

Het verhaal van een professional

Senior social business strategist Soo Choi – Bosman deelde haar kennis en haar ervaring met ons. Hierbij de belangrijkste learnings:

Druppelsgewijs kennis toevoegen alsof je mayonaise maakt

Als je je doel wilt bereiken, mensen wilt meenemen en draagvlak voor een veranderende houding wilt van je eigen organisatie dan is dat een proces waarin je hard werkt, vooral in het beginstadium om de goede basis te creëren. Soo vergelijkt dit met mayonaise maken waarin je je eerst ongans klopt terwijl je heel voorzichtig druppeltje voor druppeltje wat olie toevoegt. Een mooie metafoor. En inderdaad, goed om in het achterhoofd te houden omdat we vaak sneller vooruit willen dan daadwerkelijk haalbaar is.

Koekoeksei

Jouw idee, jouw inzicht? Zorg ervoor dat je belangrijkste stakeholder dit omarmd alsof het van hem of haar zelf afkomstig is. Jouw stakeholder broedt jouw ei uit en helpt je om jouw ambitie en wens verder te brengen dan je op eigen houtje had gekund.

Wees als water

We zijn vaak trots op ons idee en willen als persoon graag uitsteken, maar toch is de tip van Soo ‘wees als water’. Zorg ervoor dat je transparant en onzichtbaar, zacht en vloeiend bent, want dan ben je niet te stoppen. Water dringt overal doorheen.

Stakeholder mapping

Na de  pauze discussieerden we over stakeholder management en brachten we de stakheholders in kaart via een stakeholder map. Zo zagen deelnemers ineens welke stakeholders ze meer of op een andere manier konden betrekken om meer draagvlak te krijgen. We spraken af de voortgang van de stakeholder maps met elkaar te blijven delen tijdens de vervolgsessies.

Doe ook mee

Soo en andere vakgenoten doen mee aan deze bijeenkomsten die we eens per kwartaal organiseren. Je kunt meedoen, maar let op, omdat er  geen kosten verbonden zijn aan dit event willen we er wel zeker van zijn dat je daadwerkelijk interesse hebt in dit onderwerp en wilt investeren in jezelf en in het delen van kennis. Vanuit theFactor.e hosten en leiden we het event en zorgen we voor de algehele organisatie en communicatie.

De events zijn een kennisnetwerk van mensen die elkaar ook tussen de events door weten te vinden bij vragen of voor feedback en hebben geen commercieel karakter.