Bij theFactor.e is een website veel meer dan een set mooie landingspagina’s. Wij willen dat alles klopt. Van een persoonlijke, digitale ervaring voor de eindgebruiker tot een gebruiksvriendelijk CMS-systeem voor de klant zelf. Met behulp van het BloomReach DXP-platform stellen wij klanten in staat om hun digitale kanalen volledig te analyseren, optimaliseren en personaliseren. Hoe werkt dat precies? Wij geven een aantal voorbeelden aan de hand van de website die wij voor Hogeschool Zuyd maakten.

BloomReach DXP stelt de juiste content centraal

Met meer dan 15.000 studenten, 30 opleidingen en 1600 medewerkers heeft Hogeschool Zuyd ontzettend veel informatie beschikbaar. Informatie die ergens op de website een plek moet krijgen, zonder dat het complex en onoverzichtelijk wordt. Maar hoe zorg je voor een snelle navigatie? Wat is toepasselijke content? Ons team stond dagelijks voor dergelijke dilemma’s. Met behulp van de BloomReach technologie konden wij landingspagina’s beter zichtbaar maken, meer beeld toevoegen en content centraal stellen. En, is het gelukt?

Zuyd zocht een platform dat gebruiksvriendelijk is voor eindgebruikers én redactie

Dat een website voor een eindgebruiker overzichtelijk oogt, wil nog niet zeggen dat de achterkant óók gebruiksvriendelijk is ingericht. Veel CMS-systemen zijn ingewikkeld, inflexibel en sluiten niet aan op de gebruikerswensen van degenen die met het systeem moeten werken. Hierdoor spenderen bedrijven onnodig veel tijd aan het onderhoud van hun website. Daarom was Zuyd op zoek naar een overzichtelijk systeem dat te allen tijde aansluit bij de wensen van hun webredactie. Gelukkig is dat onze specialiteit! Met BloomReach DXP konden wij de digitale omgeving zodanig inrichten dat het aansluit op het werkproces van de redacteur.

Voorbeeld 1: flexibel werken met componenten

Een typisch voorbeeld hiervan is het werken met componenten. Stel je voor: je hebt een informatieblok met contactgegevens. Dan wil je dat blok het liefst op meerdere pagina’s hergebruiken, in plaats van continu een nieuw blok aan te maken. BloomReach begrijpt dat als geen ander. Met hun systeem kun je content op een gemakkelijke manier hergebruiken, zonder dat het de vindbaarheid van je website aantast.  

Voorbeeld 2: multichannels, site in een site

BloomReach ondersteunt multichannels. Dat betekent dat je meerdere websites in één DXP-omgeving kunt beheren. Je maakt dus gebruik van bestaande techniek, zonder opnieuw te investeren in hosting, onderhoud of design. Daarnaast delen alle subwebsites dezelfde content. Voor Zuyd kwam deze functionaliteit als geroepen, aangezien de website drietalig moest worden opgeleverd. Alle content staat nu keurig onder één digitaal dak!

En dat alles in goed overleg met de klant

Als wij een website maken, dan doen wij dat samen met de klant. De interactie stopt niet na de briefing. Daar begint het pas! Want wat verstaat een klant precies onder ‘flexibel’? Hoeveel componenten moeten er komen? Wat is de beste hosting optie? We kijken precies welke bouwstenen bijdragen aan een website die zowel vanbinnen als vanbuiten persoonlijk en kloppend is.

Wil jij weten wat BloomReach voor jouw digitale producten kan betekenen? Of heb je hulp nodig met de implementatie ervan? Vraag vrijblijvend advies aan onze collega Ramon.