Verbinden. Dat benoemde het Alfa-college Groningen als de belangrijkste doelstelling van in hun gloednieuwe online strategie. theFactor.e is gekozen als partner om deze online strategie vanuit die opdracht te ontwikkelen en te borgen binnen de organisatie.

Website, intranet, extranet

“Online” leent zich perfect om te verbinden. Dat is geen nieuws. Maar hoe doe je dat nou écht? Hoe zorg je dat alle doelgroepen niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk gebruik maken van de digitale infrastructuur?

theFactor.e heeft hier een uitgebreid stappenplan voor ingericht dat begint bij de organisatie zelf. Een spannend traject waarbinnen het Alfa-college en theFactor.e samen werken aan een website, intranet en een extranet.

Over het Alfa-college

Dit opleidingsinstituut met vijf vestigingen in Groningen, Drenthe en Overijssel geeft onderwijs aan ongeveer 12.000 jongeren en volwassenen in deze provincies. In hun onderwijsontwikkeling volgen ze actuele ontwikkelingen op de voet. Ze besteden hierin bijvoorbeeld extra aandacht aan speerpunten als Zorg en Wonen, Sport en Vitaliteit, Healthy Ageing, Ondernemerschap en Energie.

Scrum

Om dit omvangrijke project te realiseren gaat theFactor.e nauw samenwerken met het Alfa-college. Met het Scrum framework staan opdrachtgever en het uitvoerende team dicht bij elkaar. Bovendien vinden de sessies en werkzaamheden plaats op locatie. Zo kunnen de teamleden van theFactor.e echt goed zien hoe het er binnen de organisatie aan toe gaat en wat er nodig is om de doelstellingen te behalen.

Het project is inmiddels gestart en we houden je graag op de hoogte van de ontwikkelingen.