diensten
Google verbetert privacy voor eindgebruikers
Deze maand kondigde Google de nieuwe privacy instellingen van ‘Google Consent v2’ aan. Hiermee zetten zij een volgende stap in het beter voldoen aan de Europese regelgeving (de GDPR) en haar Nederlandse counterpart, de Algemene Verordering Persoonsgegevens (AVG).
Oke, wat nu te doen?
De instellingen hebben in eerste instantie dus vooral invloed wanneer u actief gebruik maakt van Google Ads. Maar Google kennende, is dit de eerste van een serie grotere aanpassingen om verantwoordelijker met de privacy voorkeuren van eindgebruikers om te gaan.
Google ligt in Europa al langere tijd onder vuur vanwege de dataverzameling die zij voor veel websites uitvoeren. Het heeft even geduurd, maar Google zet hiermee belangrijke stappen om te voldoen aan de strenge eisen die via de GDPR aan Europese organisaties worden opgelegd.
Bij theFactor.e vinden we het belangrijk dat we verantwoordelijk met de privacy, maar ook de voorkeuren van eindgebruikers omgaan. We moedigen daarom van harte aan dat u zo snel mogelijk de nieuwe instellingen van Google Consent v2 opneemt in uw meetmethode, zodat uw eindgebruikers meer in control zijn over hun eigen data.
Doelstellingen, data en visualisatie
Onze Human First gedachte betekent ook dat we op het gebied van data veel belang hechten aan eindgebruikers.
We specialiseren ons in het werken met data: vanuit doelstellingen en KPI’s komen tot een meetplan afgestemd op uw site of applicatie, de inrichting van datapunten en de uiteindelijke visualisatie op handige dashboards. Waarbij de privacy voorkeuren van uw eindgebruikers hoog in het vaandel staat.
Het resultaat is dat u via realtime dashboards gemakkelijk kan monitoren hoe uw online uitingen functioneren, hoe u deze kunt optimaliseren. Maar bijvoorbeeld ook voor verantwoording en/of sturing op cijfers, zijn dergelijke dashboards een verademing.
Neem contact met ons op
Practice what you preach. Omdat we het belangrijk vinden respectvol met de data van uw eindgebruikers om te gaan, willen we aanbieden om de Google Consent v2 opties volledig voor u in te stellen. We dragen er dan zorg voor dat het gehele proces, vanaf de eerste keuze van de eindgebruiker in de cookiemelding, tot aan de dataverzameling in GA4 en de eventuele koppeling met Google Ads, voor u ingeregeld wordt.
Omdat we dit belangrijk vinden, rekenen we hier slechts 1 uur voor!
Geeft u a.u.b. in het formulier hieronder aan of u hier interesse in heeft, en we maken het komende week nog in orde!
Daarnaast gaan we graag een keer het gesprek met u aan om te kijken of we een rol kunnen vervullen in het ophalen, inrichten en/of visualiseren van uw data! Als u daar interesse in heeft, kunt u dat in de checkbox aangeven en nemen wij contact met op.