Expertise/

Experience design

Wat vandaag bijzonder is, is morgen normaal, want mensen adapteren snel. Sta eens stil bij hoe jij van moment tot moment online actief bent. Je doet álles met een doel. Het lijkt impulsief, maar je brein schakelt razendsnel en intuïtief. Vanuit je vraag en het achterliggend doel toets je continue of jouw inspanningen met de juiste snelheid, op de juiste manier, wel de juiste waarde gaan opleveren. Duurt het nét te lang? Niet duidelijk? . . . je bent al ergens anders en voert een nieuw zoekwoord in.

Een sterke band met je digitale bezoekers

  • Het bovenstaande geldt niet alleen voor jou, maar voor elke andere digitale bezoeker. Voor je dienstverlening is het cruciaal dat je bezoeker niet afhaakt, niet gefrustreerd raakt, zich begrepen voelt en ontzorgd wordt zodat je aan de verwachtingen voldoet en nog beter: die overtreffen! Goed Experience Design is de sleutel tot dit succes. Hierbij sturen we op drie succesfactoren

  • 1 We kruipen in het hoofd van je gebruiker

    We onderzoeken wat er precies in het hoofd van je bezoekers omgaat. Wat zijn hun intenties? En als we een oplossing ontwerpen, hoe gebruiken ze die dan? Sluit het aan bij hun daadwerkelijke gedrag? Met gebruikersonderzoek onderzoeken we die behoeften en context, én het uiteindelijke gedrag van je bezoekers en klanten.

  • 2 We werken vanuit een gedegen klantreis

    De gebruikerservaring gaat verder dan dat ene interactiemoment. Alle contactmomenten via verschillende kanalen vormen samen de integrale ervaring die een bezoeker aan je dienstverlening overhoudt. Dat brengen we met een klantreis gestructureerd in kaart en we kneden het concept zodanig dat alle touchpoints elkaar gaan versterken

  • 3 We bieden regie op álle aspecten

    Een gebruikerservaring bevat een aantal aspecten: inhoud, interactie, vorm, techniek, data en een proces in je organisatie. Met name de inhoud (content), een slimme inzet van data, en de procesinrichting in je organisatie, bepalen hoe succesvol de gebruikerservaring zal worden. Deze laatste drie worden onderschat terwijl hier de sleutels zitten voor een écht onderscheidende gebruikerservaring

Wanneer helpt Experience Design je verder?

  • Experience design helpt je verder wanner:

    • Je hebt in potentie een sterk product of dienstverlening maar je bent op zoek naar de doorvertaling in spot-on gebruikerservaringen .
    • Je hebt te maken met een lage CSAT (klanttevredenheid score) of lage NPS (mate waarin je bezoeker jou aan derden zou aanbevelen) of een lage CES (mate waarin je bezoeker weerstand ondervindt in de interactie met jou). 
    • Je hebt je gebruikersprofielen, klantreizen en meetplan volgens het boekje ingericht, maar het voelt gekunsteld of complex en de energie bij zowel gebruikers als het team komt niet los.
    • Je hebt een prachtig concept of ontwerp, maar de doorvertaling naar alle componenten (inhoud, vorm, interactie, techniek, data, processen) mist of is complex en je verliest te veel kwaliteit tijdens de stap van concept naar realisatie.

    Loop jij tegen één of meer van bovenstaande vragen aan? Neem contact met ons op. Een kop koffie en sparren is vrijblijvend. We helpen je graag op weg.

Volgende Expertise/

Strategy by design

Up next