kunstacademie minerva
  • 7 storylines
  • 2 brand identities
  • ontelbare transities
  • 7 storylines
  • 2 brand identities
  • ontelbare transities

Geen Zwitsers zakmesje, maar een Samoeraizwaard

De nieuwe website van Academie Minerva moest van het scherm spatten. Een verhaal vertellen. Zodat je het karakter van de kunstacademie ziet én voelt. Om tot de kern van de de organisatie komen, moesten er veel keuzes gemaakt worden. Wat zijn we, maar ook ‘wat zijn we NIET’. Zoals collega Marvin beeldend uitdrukte: “We hebben een samoeraizwaard nodig! Geen lullig, Zwitsers zakmesje.” Met die filosofie in ons achterhoofd, kwamen we tot een kraakheldere merkidentiteit.

Maar dat ging gepaard met de nodige uitdagingen. Ten eerste moest Minerva een eigen identiteit krijgen, zonder de corporate identity van de Hanze aan te tasten. Sterker nog, de link moest in het design letterlijk naar voren komen. Daarnaast was het een behoorlijk gepuzzel om zeven storylines te ontwikkelen. Waarbij je op een intuïtieve manier kennismaakt met Academie Minerva. Aan de hand van praktische informatie én sfeer scheppende beelden. Hoe heeft dat uitgepakt?

Headless oplossing met pakkende transities

Het resultaat mag er zijn, al zeggen we het zelf. De bezoeker wordt visueel verleid om een van de zeven storylines aan te klikken, die elk een studierichting representeren. Vervolgens scrol je  automatisch langs een eclectische mix van praktische en emotionele informatie. Onderweg zie je diverse transities en animaties, die mede mogelijk worden gemaakt door de speciaal daarvoor ontwikkelde API. 

De API communiceert data tussen de pagina’s en het CMS, in dit geval Umbraco. De techniek tussen de voorkant en de achterkant wordt op die manier gescheiden. Dat werkte erg goed voor onze back-end en front-end developer, die zodoende parallel konden werken. Het ontwikkelproces liep hierdoor gesmeerd zonder dubbelwerk en wachttijd. 

Meer weten?