Hippo: partner voor open source content management

In 2009 werkten we voor het eerst met Hippo aan een opdracht voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Wat voor alle CMS'sen geldt, geldt ook voor Hippo; de manier waarop je het systeem inricht en het implementeert bepaalt het succes.

Wat Hippo als voordeel biedt ten opzichte van andere op Java gebaseerde CMS'sen? Het is een systeem waarmee je je digitale kanalen centraal beheert, waar redacteuren makkelijk mee werken en wat met je organisatieontwikkeling kan meegroeien en ontwikkelen.

The Factor.e is een van de eerste Hippo partners in Nederland en samen hebben we al een grote groep klanten geholpen bij het verwezenlijken van hun digitale ambities. De technische expertise van theFactor.e in combinatie met het oog voor de lange termijn visie van de klant, heeft al veel mooie projecten en een loyale klanten-base opgeleverd. We zien the Factor.e als zeer belangrijke partner voor de verdere groei van Hippo de komende jaren.

Steven Fockema Andreae, Partner Manager van Hippo.

Goed bij een complexe redactiestructuur en veel content

Hippo kan je slim koppelen met andere systemen waarbij we je de handvatten en tools geven voor zo persoonlijk mogelijke communicatie via alle kanalen. Hierbij zet je profielinformatie, klantgedrag en de geschiedenis van het online gedrag van je bezoekers in. Vanuit de OneHippo organisatie wordt met een vooruitziende blik ontwikkeld waardoor je een toekomstbestendig systeem hebt.

Lees hier meer over de vier belangrijkste wijzigingen van de nieuwste versie van Hippo.

Is Hippo duur?

We hebben eerder ervaren dat ‘goedkopere’ systemen uiteindelijk leiden tot meer kosten. De oorzaak? Zo’n systeem groeit niet genoeg mee en ontwikkelt zich vaak onvoldoende met betrekking tot de eisen die vanuit extern en intern aan het systeem en dus aan je communicatie en marketing worden gesteld.

Hippo en theFactor.e

Organisaties met een complexe redactiestructuur hebben baat bij een CMS zoals Hippo. Door al ons werk zijn wij Hippo Gold Partner.

De belangrijkste voordelen van Hippo op een rij:

  • Open source (niet kosteloos overigens), waardoor je wel de vrije keuze hebt van je bouw- en implementatiepartner
  • Het creëren van relevante en persoonlijke ervaringen voor je bezoekers, vanaf de eerste keer dat ze je website bezoeken
  • Eenvoudiger beheer van content voor al je digitale kanalen
  • Inzicht in welke content werkt voor je doelgroep, voor een betere customer journey
  • Integratiemogelijkheden met bijvoorbeeld CRM- en of eCommerce-oplossingen
  • Flexibele en betrouwbare architectuur voor agile en open development.

In dit filmpje van anderhalve minuut wordt de werking van Hippo uitgelegd:


Opdrachtgevers van ons die voor Hippo kozen zijn onder andere: Myler, Amerpoort, Bugaboo, Sanquin en het Ministerie van SZW.

Meer info over Hippo?

Vraag het rechtstreeks aan Arjan Wessels op 06 – 543 98 548 of e-mail hem op a.wessels@tfe.nl. Op de website van Hippo vind je meer algemene informatie.