Een goede, online presentatie heeft meer om het lijf dan het creëren van een goede interface en het schrijven van rake content. Gebruikers verwachten steeds meer van jouw producten en diensten. Je moet 24 uur per dag beschikbaar zijn voor vragen, terwijl er ondertussen ook nog een gepersonaliseerde, online ervaring wordt verwacht. Waar dit eerst alleen weggelegd was voor de grote tech-giganten zoals Google en Facebook, is de techniek inmiddels toegankelijk voor allerlei soorten bedrijven. Met vooraf ontwikkelde algoritmes en kant-en-klare toolkits is het voor iedereen mogelijk om intelligente, gepersonaliseerde applicaties te ontwikkelen. Het enige wat nodig is, is een goede use-case. De rest doen wij.

Transformeren kun je leren

Dankzij de inzet van Machine Learning en Kunstmatige Intelligentie kunnen wij ‘online’ nóg persoonlijker maken. Inmiddels zijn wij in staat om elke gebruiker een individuele en frictieloze ervaring te bieden met de producten en diensten van jouw bedrijf.

Of het nu gaat om een chatbot-integratie, gepersonaliseerde content, beeldherkenning, of een op maat gemaakt model: de mogelijkheden met machine learning zijn eindeloos. Door te leren van huidige processen zorgen algoritmes voor een betere gebruikerservaring, bijvoorbeeld op het gebied van service. In de tussentijd hou jij meer tijd over voor ‘het echte werk’!

Intelligente software voor elke toepassing

Wij zijn heel breed inzetbaar op het gebied van machine learning en kunstmatige intelligentie. Zowel voor het toepassen van bestaande algoritmes, als voor het ontwikkelen van eigen algoritmes. We werken onder andere met IBM Watson Assistant, Azure Custom Vision, AWS Sagemaker en Sitecore Context.  Hieronder een overzicht van wat wij voor je kunnen betekenen:

  • Interactieve klantbeleving. Met natural language understanding ontwikkelen wij digitale assistenten voor een natuurlijke en interactieve klantbeleving.
  • Weet wat de gebruiker wil. In samenwerking met onze DXP-partners ontwikkelen wij automatisch gepersonaliseerde ervaringen voor verschillende eindgebruikers.
  • Automatische herkenning. Alvast weten wat er binnen komt? Wij helpen bij het classificeren en categoriseren van inkomende tekst-, spraak- en beeldmateriaal.
  • Custom modellen. Is reeds bestaande AI niet voldoende? Wij helpen bij het opstellen van op maat gemaakte machine learning oplossingen, getraind voor jouw data.

De toegevoegde waarde van algoritmes

Vroeger waren de marketingopties beperkt. Een billboard langs de kant van de weg, een peperdure commercial op de tv, een radiospotje met pakkende jingle. Te massaal? Dan kon je altijd nog adverteren in de wijkkrant of in een bepaald tijdschrift. Sinds de komst van het internet breiden deze opties zich in rap tempo uit.

Nooit eerder was je zo dicht bij je klant als anno 2018. Via gepersonaliseerde marketing kun je jouw producten en diensten op individueel niveau aan de man brengen. En de ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op, met steeds slimmere algoritmes tot gevolg. Maar wat betekent dat voor de consument? In hoeverre beïnvloeden de algoritmes hun blik op de wereld?

Je digitale wereld wordt steeds kleiner…

Als consument ben je best blij met een voorgeschotelde vacature die jou op het lijf geschreven is. Of een aanbeveling voor een artiest in je favoriete genre. Maar in hoeverre is dat jouw eigen, bewuste mening? Met behulp van algoritmes wordt elke consument in een generiek hokje geplaatst. In dit hokje is slechts ruimte voor een aantal meningen en interesses, die aansluiten bij het dataprofiel. Helaas is er geen ruimte voor ‘andersdenkende’ content, terwijl dat soort content juist verrijkend kan zijn.

Kortom: omarm de mens achter het algoritme

Tot op zekere hoogte bieden algoritmes uitkomst, zowel voor bedrijf als consument. Het wordt echter gevaarlijk als een algoritme ‘blind’ wordt ingezet, zonder oog te hebben voor de mens achter de data. Jij, dus. Daarom adviseren wij organisaties om het algoritme te zien als hulpmiddel, en niet als doel op zich. Waar dient het algoritme voor? Welke antwoorden zoek jij als consument? Wat wordt er gedaan met de uitkomsten? Door dergelijke vragen te stellen, zoeken wij bij theFactor.e de ideale balans tussen mens en technologie. Hiermee willen wij waarde creëren. Niet alleen voor organisaties, maar ook zeker voor de consument.

Op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen?
Bedankt ! Fijn dat je op de hoogte wil blijven.