Een onverslaanbare digitale strategie inzetten? Je nieuwe design bij je eindgebruikers testen? Je online uitingen optimaliseren? Wat jouw digitale doelen ook zijn: het begint allemaal met data. Wij helpen jou om data succesvol te structureren, in te zetten en te analyseren.

Geïnformeerd aan de slag

Ongeacht wat je online probeert te bereiken; data is een schat aan informatie. Het ondersteunt beslissingen, valideert aannames (of bewijst het tegendeel) en brengt het gedrag van eindgebruikers in kaart.

Als de data goed aansluit bij jouw eigen doelen en de wensen van de doelgroep, dan kunnen wij een duidelijk beeld schetsen van het nut en de werking van jouw online uiting(en). Dankzij data analytics wordt inzichtelijk waar je goed presteert, waar ruimte tot verbetering ligt en waar je focus zou moeten liggen. Dus alles wat je daarna doet leidt tot meetbaar resultaat!

Onze blik op data

Data is heel belangrijk, maar zorgt regelmatig voor verwarring. In het tegenwoordige digitale landschap zien veel organisaties door de bomen het bos niet meer. Wij vinden het daarom belangrijk om data relevant te maken. Dat doen wij onder andere met behulp van Google Analytics, Google Tag Manager en Google Datastudio. Concreet kunnen wij de volgende dingen voor jou doen:

  • Doelen in kaart brengenDoor goed te inventariseren wat je wil bereiken, kunnen we relevante zaken meetbaar maken en zorgen we ervoor dat de data jouw doelen ondersteunt
  • Data laten aansluiten op jouw wensenData helpt jou om toekomstige beslissingen te maken. Om dat te verwezenlijken, maken wij inzichtelijk waar jouw kansen en mogelijkheden liggen. Dus jouw big data wordt ineens relevant data!
  • MonitoringMet behulp van realtime data kunnen we dagelijks achterhalen hoe goed jouw online uiting scoort. Het resultaat delen we via heldere dashboards en relevante rapportages.
  • Aannames toetsenGeen enkele schipper kan blind varen. Dus wij zullen de inzet van data op zo’n manier analyseren en bijstellen dat het jou optimaal bedient.

Meer weten over data en analytics?