Na maanden- of zelfs jarenlang aan een product of dienst te hebben gewerkt, blijkt het tóch niet aan te sluiten bij de eindgebruiker... Herkenbaar? Door gebruikersonderzoek te doen, voorkom je dergelijke rampscenario’s. Daarom zetten wij eindgebruikers altijd centraal: we toetsen en testen de relevante design-iteraties, concepten, aannames en prototypes. En dat allemaal op een ongecompliceerde, toegankelijke en betaalbare manier.

Soorten gebruikersonderzoek

  • Eyetracking
  • A/B testing
  • Cardsorting
  • Focusgroeponderzoek
  • Diepte-interviews
  • Enquêtes

Waardevolle inzichten binnen één dag

De gemiddelde gebruikerstest heeft heel wat om het lijf. Je moet een testscenario opstellen, testpanel organiseren en uitnodigen, prototype maken, usability tests afnemen en de bevindingen rapporteren …  Al met al neemt dit proces gemiddeld 4 tot 6 weken in beslag. Vaak weet je niet eens zeker of je met de juiste doelgroep om tafel zit. Daarom hebben wij Billy: ons geliefde usability lab op vier wielen. Met Billy kunnen we in een dag een gebruikerstest organiseren. We bespreken samen het testscenario en rijden meteen door naar de doelgroep. Dat scheelt een hoop tijd en geld. Sterker nog, zo wordt structureel testen onder je doelgroep haalbaar.

Over ons usability lab Billy

Billy is onze iconische, rode vrachtwagen die rechtstreeks naar eindgebruikers toe rijdt. Vervolgens nemen de testers plaats in Billy’s huiselijke woonkamer, die voorzien is van alle gemakken, zowel qua techniek als comfort. Doordat eindgebruikers zich op hun gemak voelen, zijn de resultaten van Billy veel accurater dan van een klinisch onderzoekslab. Na afloop worden alle resultaten verzameld en de aanbevelingen samengevat in een helder document.

Boek Billy!

Meer weten over gebruikersonderzoek?