Hoe draagt content bij aan businessdoelen? Een belangrijke vraag om over na te denken, want content is alleen waardevol als het bijdraagt aan het behalen van je externe en interne businessdoelen. Maar welke doelen streef je eigenlijk na met je content? Hoe bepaal je de juiste toon voor je doelgroep? Is er een gedeelde visie over de toegevoegde waarde van content, en de meetbaarheid ervan? En hoe organiseer je vervolgens je redactieproces om optimaal rendement uit je content te halen?

Samen met jou vinden wij passende antwoorden op alle contentvragen. Antwoorden die vanzelfsprekend aansluiten op jouw organisatie, merk en doelgroep.

Aantoonbare meerwaarde van content

De meeste organisaties hebben een missie en een visie. Ook is er een idee van het merk en een beeld van de doelgroep. Toch is het vaak lastig om dit door te vertalen naar goede content. Vind jij het net als veel andere organisaties ongrijpbaar om de waarde van je content te bepalen? Wij helpen je om met content aantoonbare waarde voor je organisatie te creëren.

Zo helpen we je verder

Allereerst bepalen we een gezamenlijke visie ten aanzien van de organisatie-identiteit. Vervolgens zorgen we voor gefocuste doelen: welke content moet er komen, wat zijn concrete vereisten en hoe maken we de toegevoegde waarde meetbaar? Met behulp van onderstaande stappen draagt content aantoonbaar bij aan het organisatiesucces:

  • Contentconcept. In een contentconcept verbinden we de missie en doelen van je organisatie met jullie identiteit en primaire doelgroepen. Dit vertaalt zich in een eenduidig verhaal met heldere focus en concrete contenteisen.
  • Contentguide. Dit is de praktische doorvertaling van het contentconcept. Oftewel, een beknopte handleiding met concent- en styling objectives. Niet alleen vanuit de doelgroep, maar ook vanuit het merk. Hiermee kunnnen interne én externe contentproducenten goede content maken.
  • Contentdashboard. We waarderen en normeren je content op basis van je organisatiedoelen, en vertalen dit naar een eenvoudig dashboard. Hierdoor heb je optimaal grip op de kwaliteit van je content.
  • Contentproces. Van creatie, tot publicatie tot aan verwijdering van content: we optimaliseren het volledige proces. Hierbij brengen we de benodigde rollen met bijbehorende taken, vereiste competenties, mandaten en de benodigde stappen helder in beeld.
  • Content clean-upHet is belangrijk om je content database up-to-date te houden. Hiermee realiseer je lagere beheerkosten, focus en overzicht én conversie. Maar hoe doe je dat? Welke stappen kun je volgen? Wij helpen jou om je content op orde te krijgen én op orde te houden.

Meer weten over content?