Case/

Een gestroomlijnde online development keten

Myler

Myler, bemiddelaar in IT-professionals sinds 2009, legt haar focus op geavanceerde online dienstverlening. Dit bracht ze in 2017 in de top 3 IT-bemiddelaars met ruim 40.000 leden en €200 miljoen omzet.

1. Empathize

Bedrijfskritisch

  • 1.1 Automatisering is essentieel

    Zo verzorgt het bedrijf voor opdrachtgevers up-to-date digitale dossiers, contracten en rapportages. Ook heeft Myler een eigen urenregistratiesysteem met selfbilling functionaliteit. Het was meteen duidelijk dat automatisering essentieel is om gestroomlijnd de infrastructuur en applicaties te beheren. Alleen op die manier zijn we in staat om aan de eisen van een groeiende business te voldoen.

  • 1.2 Introductie van DevOps

    Met dat als uitgangspunt is er stapsgewijs een DevOps manier van werken geïntroduceerd. Denk hierbij aan schaalbare oplossingen, integratie met het development team, en nooit meer offline zijn doordat applicaties op meerdere servers tegelijk draaien. En natuurlijk de juiste tooling.

“De Myler case is op technologisch en op menselijk vlak een mooie gebleken.”

_Bart Wesdorp Technical Consultant / Scrummaster theFactor.e

2. Harmonize

Mindset en tooling

  • 2.1 Tooling

    Een DevOps werkwijze vraagt ook om de juiste tooling. Zo migreerden we de bestaande IT naar de Infrastructure-as-a-Service dienstverlening van marktleider Amazon (AWS) en introduceerden we onder andere de Continuous Integration tools Jenkins en Sonarqube om het bouwen en testen van software te automatiseren en de kwaliteit te verbeteren. En we zetten tools als Amazon ECS in voor de deployment van nieuwe of aangepaste applicaties in de operationele omgeving. 

  • 2.2 Meetbare resultaten

    Meetbare resultaten waren er al snel. Zo kunnen we – ondanks de veel hogere eisen en toegenomen complexiteit – grootschalige server updates in korte tijd realiseren. Ook de uitbreiding van omgevingen gaat eenvoudig, snel en 100% betrouwbaar. De build en test van applicatie-updates is veel betrouwbaarder geworden. Bovendien wordt de hele omgeving nauwgezet gemonitord. Fouten worden daardoor eerder ontdekt en hersteld, waardoor het aantal incidentmeldingen naar onze 24×7 support afneemt. Ook kunnen eventuele fouten veel sneller worden hersteld dankzij de kortere ontwikkel-, test- en deployment cycle.

Volgende Case/

Kinderen 'aan zetten' voor windenergie

Eneco

Up next