Je herkent het vast wel. In de loop der jaren is je website steeds groter geworden. Je redactie heeft meer en meer pagina’s te beheren, en er komt dagelijks content bij. Hierdoor wordt het contentbeheer met de dag arbeidsintensiever. Redacteuren hebben minder tijd om de kwaliteit van alle content op peil te houden, waardoor je grip en overzicht kunt verliezen. De praktijk wijst uit dat er veel content is die niet meer actueel of relevant is.

Een opgeruimd huis geeft een opgeruimde geest. Je website zou eigenlijk ook jaarlijks een voorjaarsschoonmaak moeten krijgen. Met een content clean up verminder je de hoeveelheid content, wordt het contentbeheer voor je redactie minder arbeidsintensief, en kan de focus weer komen te liggen op kwaliteit en relevantie.

In vier stappen naar minder content

 

Lees ons uitgebreide artikel op Frankwatching (een van de best gelezen artikelen in de maand april).

Wat levert een content clean up op?

Het terugbrengen van je hoeveelheid content levert je veel voordelen op:

Betere beheersbaarheid

Het beheer van je content is na een content clean up minder arbeidsintensief, doordat je minder pagina’s te beheren hebt. Dit levert je financieel voordeel op.

Kwaliteitsverbetering

Doordat je minder content te beheren hebt, neemt de kwaliteit toe. Redacteuren hebben immers meer tijd per pagina. Na de content clean up heb je een helder overzicht van wat je online hebt staan en waarom. Dit heeft grip en overzicht. Hierdoor levert je content meer waarde op.

Hogere gebruiksvriendelijkheid

De gebruiksvriendelijkheid van je website zal toenemen. Je bezoekers vinden gerichter en sneller relevante en actuele content.

Betere vindbaarheid door relevantere content

In de content clean up beoordelen we alle content op relevantie. Door content te verwijderen die geen waarde meer biedt voor je organisatie en je doelgroep, zal de relevantie van je overgebleven content toenemen. Dit maakt je content beter vindbaar en zorgt ervoor dat je beter scoort in zoekmachines.

Investeren in een content clean-up?

Voor een fixed price €3000 (excl. btw) verzorgen wij de content clean-up.

Ik wil dat!

Wil je eerst nog meer lezen over de voordelen van de content clean-up? Lees dan ons uitgebreide artikel op Frankwatching (een van de best gelezen artikelen in de maand april). Of plan een vrijblijvend gesprek in met Debbie of Mireille.

Wil je meer informatie over de content clean-up?