man aan het lassen

CNV Vakmensen. Relevant blijven voor leden? Met deze case wonnen we de Dutch Interactive Award in 2016

De nieuwe realiteit? De wereld verandert. Steeds meer mensen weten steeds meer. Steeds meer mensen laten zich steeds minder wijs maken. Deze realiteit verandert de manier van werken radicaal en plaatst vraagtekens bij de wijze van zijn.

Veranderen naar de nieuwe tijd

CNV vakmensen zag haar ledental teruglopen en wilde haar doelgroepen op een nieuwe, moderne manier bedienen. Het vernieuwen van het online landschap was hiervoor cruciaal. CNV vakmensen schakelde theFactor.e in om te helpen bij de transformatie naar een klantgerichte digitale dienstverlener.

 

Opstellen van de strategie vanuit de ‘Why’.

Waarom is CNV Vakmensen er? Die vraag was het startpunt voor het ontwerp en bouw van het online landschap. Van hieruit zijn het ‘hoe’ en het ‘wat’ van CNV Vakmensen uitgewerkt.

Online persoonlijk maken met relevante thema’s en content

Iedere bezoeker krijgt een persoonlijk en relevant aanbod van informatie en diensten, gebaseerd op zijn gebruikersprofiel. Zo kan hij zijn CAO bewaren en discussies en ontwikkelingen rond thema’s volgen. CNV Vakmensen leert de bezoeker steeds beter kennen en kan hem steeds beter bedienen en waardevolle interactie aangaan.

De techniek die we toepasten zijn het Sitecore content management systeem en Telligent community software. Beiden zijn vaste partners met wie we graag en regelmatig samenwerken aan succesvolle online ervaringen met dito resultaten.

Ook voor niet leden

Lid of geen lid, CNV Vakmensen wil relevant zijn voor werkend Nederland in breedste zin. Ook niet leden worden daarom online op maat bediend. Zij krijgen toegang tot relevante informatie, gebaseerd op hun persoonlijke profiel. Dit versterkt de betrokkenheid en verbondenheid tussen de (aspirant) leden en CNV Vakmensen.

Leden werven door klantgerichte campagnes

Een voorbeeld hiervan is ‘probeer de bond’. Jongeren kunnen twee jaar lang gratis CNV Vakmensen ‘proberen’. Vanuit hier probeert CNV Vakmensen mensen naar hun website te trekken en te activeren om zich aan te sluiten en lid te worden van de community.

Direct digitale hulp bieden bij actuele situaties

De vorstverlet app voor werknemers in de bouw is hier een voorbeeld van. Deze app, die ook voor niet-leden is, geeft een melding als op de locatie van de gebruiker het vorstverlet in werking treedt . Bovendien geeft de app een duidelijk inzicht in rechten en plichten. Zo worden niet-leden gestimuleerd om een profiel aan te maken, waarna CNV Vakmensen hen weer persoonlijker en gerichter kan benaderen met informatie en oplossingen.

Bekijk de site  |  Case als PDF

Meer weten over deze aanpak?

Check ook de casebeschrijving op Emerce, neem contact op met Rogier ter Wee via r.terwee@tfe.nl of bel hem op 06 – 183 908 58.