Een chatbot maken binnen twee dagen, voor duizenden mensen én er direct mee live gaan? Dat deden we samen met andere Noord-Nederlandse Online Ondernemers (NOO) voor Eurosonic Noorderslag.

Is zo’n chatbot eigenlijk wel persoonlijk?

Deze bot geeft antwoorden op je vragen over artiesten, locaties, het weer, waar je gezellig kunt eten en drinken en ga zo maar door. De chatbot is een leuke en interactieve manier om meer betrokken te zijn tijdens het festival. Je zou denken dat zo’n chatbot onpersoonlijk is, maar deze bot geeft juist een extra persoonlijke dimensie aan het festival.

De chatbot geeft de indruk alsof je met een persoon praat. Festivalbezoekers krijgen persoonlijk advies.

Ivo Patty

“Burgemeester, wat is uw vraag?”

Developers Ivo, Arjen en Kevin werkten hard om deze innovatieve chatbot te maken die nu Sonic heet. Sonic werd op 13 januari gepresenteerd aan de burgemeester van Groningen. Zo kon hij als een van de eersten de chatbot gaan gebruiken!

Het maken van chatbots is een van de innovaties die we uitwerken. Innoveren is een belangrijk en noodzakelijk doel van theFactor.e. In dit artikel lees je wat we zoal bedenken en ondernemen. Als hoofdsponsor van Eurosonic Noorderslag deden wij uiteraard graag mee met dit superleuke en nuttige initiatief van Innofest om deze chatbot voor het festival te maken. Fantastisch om te doen zelfs.

Een chatbot is een innovatie dat een extra dimensie toe kan voegen aan een persoonlijkere dienstverlening

Kevin Kamps

Zo kwam de chatbot tot stand

Leuke hackaton! In deze setting blijkt een chatbot op Microsoft Azure erg eenvoudig te realiseren.

Arjen van Benten

Hulp nodig bij innoveren of bij een chatbot maken?

Neem gewoon even contact op of stel je vraag hieronder.