Alfa College. Hoe bereik en bind je toekomstige studenten

Sinds 2015 werken we samen met het Alfa-college. Wat samenwerken met het Alfa-college zo fijn maakt is dat ze weten wat ze willen en daarbij openstaan voor suggesties. Ze geven ons ruimte, zijn professioneel en werken op een informele manier met ons samen. Constructief en met ambitie. Ze wilden een nieuwe website en daar zijn we mee aan de slag gegaan.

Studenten centraal stellen en helpen bij studiekeuze

Dat was de primaire doelstelling en behoefte vanuit het Alfa-college. Hoe onderscheid je je hierin van andere MBO scholen en wat is je toegevoegde waarde? Collega’s Bart Wortel en Harald Middel gingen op onderzoek uit en hebben de resultaten samen met het multidisciplinaire team uitgewerkt tot dit resultaat: https://www.alfa-college.nl/.

Onderscheidend in gevoel en sfeer

De website moet zich onderscheiden in gevoel en sfeer. Dat vinden studenten heel belangrijk. Studenten willen bovenal een goede keuze maken en een opleiding vinden én afronden die bij hen past en hen perspectief biedt. Daar helpt de website nadrukkelijk bij.

Het opleidingenaanbod is op een slimme manier te filteren op studierichting, niveau, type onderwijs en locatie. Er is een goede verwijzing naar open dagen en naar persoonlijke contactmomenten, omdat de student juist dan de keuze voor een opleiding definitief maakt.

Minimal Viable Product

De website is vooralsnog een MVP. Dat is de afkorting voor ‘minimal viable product’ en dat staat voor de minimale variant waarmee je als organisatie je website publiceert. Met een minimale variant live gaan zorgt ervoor dat je meteen, door concreet gebruik van de website, weet wat je eraan moet verbeteren voor je doelgroep.

Je leert wat ontbreekt, wat je echt nog moet toevoegen en wat je ook best achterwege had kunnen laten. Op deze manier zet je je tijd en geld optimaal in voor maximale relevantie voor je doelgroep.

Echt gáán voor studenten

Bij het Alfa-college gaan ze daarin de komende tijd nóg een stap verder. Ze zetten ook de mobiele testbus Billy in. In Billy test je op onder andere usability en op relevantie. De testen worden met de doelgroep gedaan, op de plek waar de doelgroep fysiek is. Dat maakt de kans om meer info te vergaren over wat de doelgroep nodig heeft groter.

Alfa is nu nog slagvaardiger en wendbaarder. Ze kunnen hierdoor nog relevanter met hun doelgroep verbinding maken via hun digitale producten en deze producten optimaliseren.

Samenwerken met een gemotiveerd team waarbij er regelmatig gelachen wordt, de doelstelling steeds leidend is en de mensen altijd klaar staan, zijn grote verdiensten van theFactor.e. Wij hebben op deze prettige manier een prachtige website gerealiseerd.

Nancy Bosch

Meer weten?

Neem dan gerust contact op met ons voor het maken van een afspraak. Je kunt ook meteen contact opnemen met collega Arjan per email op a.wessels@tfe.nl of op 06 – 543 98 548